logo

Fotografia portretowa


Kreatywne i oryginalne portrety fotograficzne na długo pozostają w pamięci odbiorców, są więc świetnym elementem budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.

Czym są portrety biznesowe i gdzie można je wykorzystać?

Portrety biznesowe przedstawiają wizerunek profesjonalnego i kompetentnego pracownika lub pracodawcy, członka zarządu bądź założyciela firmy, czy lidera. Zazwyczaj ukazują osobę od pasa w górę, czasem skupiają się wyłącznie na twarzy. Można wykorzystać je w różnorodny sposób: w CV, na portalach społecznościowych, na stronach internetowych (w zakładkach opisujących zespół danego przedsiębiorstwa), w stopkach mailowych, magazynach branżowych, jako ilustracje wywiadów, publikacji prasowych czy w komunikacji wewnątrzfirmowej.

Fotografia portretowa jako ilustracja

Fotografia portretowa ma w biznesie coraz większe znaczenie. Dlatego bardzo zależy mi na tym, aby zdjęcia przeze mnie wykonywane w pozytywny sposób wpływały na sposób odbioru danego przedsiębiorstwa przez potencjalnych Klientów. Muszą być idealne. Dbam o perfekcyjny wygląd ubioru czy fryzury – na fotografiach nie widać żadnych zagnieceń, odstających części materiałów czy latających frywolnie kosmyków włosów. Zdjęcia są w pełni profesjonalne – tak jak wizerunek modeli, którzy na nich widnieją. Zwracam ogromną uwagę na światło padające na twarz, tak by prezentowała się ona promiennie i świeżo. Podpowiadam, jaka postawa, mimika i gesty, będzie właściwa w fotografiach danej branży. Dbam o idealne tło, podkreślające charakterystykę danej osoby. Chcę, by fotografie ukazywały profesjonalizm i styl; kompetencje i charakter; fachowość i oryginalność. Szukam złotego środka między najbardziej istotnymi cechami konkretnej osoby jako eksperta w danej dziedzinie, a jednocześnie indywidualnej jednostki o własnym, niepowtarzalnym charakterze. Portrety biznesowe to nie zdjęcia do dowodu czy paszportu – muszą być oryginalne. Uciekam od nudnej sztampowości, sztywnych póz, sztucznych uśmiechów. Podkreślam naturalność i spontaniczność fotografowanych osób, a jednocześnie zabiegam o to, by zaakcentować ich najkorzystniejsze cechy.

Portrety biznesowe – wymóg nowoczesności

Dawniej większość usług skupiona była wokół społeczności lokalnych, a wszystkie niemal sprawy załatwialiśmy w stacjonarnych placówkach firm czy punktach usługowych. Mieliśmy więc bezpośredni kontakt z pracownikami przedsiębiorstw, wiedzieliśmy, jak wyglądają, jacy są. Dziś jest inaczej. Robimy zakupy przez Internet, płacimy rachunki za pomocą kont internetowych, wybieramy wykonawcę remontu nie poznawszy go wcześniej. Dlatego tak ważne jest stworzenie wizerunku pracownika profesjonalnego, godnego zaufania i życzliwego. Bo wejście na portal społecznościowy czy na stronę internetową jest równoznaczne z niegdysiejszym otworzeniem drzwi punktu usługowego. Jeśli w recepcji informacje przekazała nam osoba w pełni kompetentna, otwarta i rzetelna – nasze zaufanie wobec danej firmy rosło. Tak samo – jeśli w sieci spotkamy się z portretem osoby o profesjonalnej i miłej aparycji – podświadomie będziemy w stanie zaufać jej w większym stopniu oraz nawiązać z nią współpracę.

Zdjęcia, a w szczególności fotografia portretowa, coraz częściej stają się elementem obligatoryjnym stworzenia wizerunku profesjonalnego i kompetentnego pracownika.